vrijdag 25 maart 2011




















This is the first necklace I crocheted that I really like.
I found inspiration looking at different types of necklaces I saw on Internet.
In the photo below you can see what I have put inside it to enforce it more. This type of chain-like material can be found in shops where they sell also beads and closures, chains and other materials to make your one jewelry (necklaces, bracelets, rings).
This one can be cut off and you need to sew the cutted end, but I am sure there will exist also other materials to be put inside.


Dit is de eerste ketting die ik heb gehaakt en die ik echt nogal geslaagd vind.
Inspiratie vond ik door andermans kettingen op Internetsites te bekijken.
Op de onderste foto kun je zien wat ik er voor de stevigheid in heb gedaan. Dit soort kettingachtige materiaal kun je vinden in winkels waar ze allerlei materiaal verkopen om je eigen sieraden te maken.
Hier heb ik een stuk van af moeten knippen en het einde vast moeten naaien, maar ik ben er zeker van dat er ook andere materialen bestaan om eromheen te werken of er in te stoppen.

7 reacties:

Op 25 maart 2011 om 21:39 , Blogger Mmatilda zei...

It looks great Lia,I wonder did you put something inside it?

 
Op 26 maart 2011 om 00:23 , Blogger Debi Y. zei...

This necklace is pretty too Lia. :)

 
Op 26 maart 2011 om 11:31 , Blogger Lilly zei...

Hallo Lia,

ja inderdaad, deze ketting is je heel goed gelukt.
IS het geen gepriegel met de haaknaald om zoiets te maken?

nog een prettig weekend, Lilly

 
Op 26 maart 2011 om 18:02 , Blogger lheurebleue zei...

dit is wel een bijzonder fraaie!
een mooie halsketting haken staat ook nog steeds op mijn wenslijstje ....

 
Op 26 maart 2011 om 22:14 , Blogger Lia zei...

As soon as I will remember I will show you what I have put inside: it's a prefabricated 1 1/2 or 2 cm thick chain-like material (silk or similar to silk filled up with ...? something.

 
Op 27 maart 2011 om 11:22 , Blogger Eva zei...

Hej Lia, beautiful necklace.
( you can find metalrings at the hardwarestore, carrepairshop or garage)
Have a nice day

 
Op 28 maart 2011 om 02:27 , Blogger kasthurirajam zei...

so cute

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage