maandag 7 maart 2011






Here some other of my sporadical trials in crocheting necklaces and a brooche:

I saw this idea through a post on the site of Heldasland that had seen it elsewhere too. The beads have only to be put all together on the thread where you want to make a necklace of and then you start to pull one bead at the time towards the hook and crochet around a stitch. Here the stitch distance between the beads is made of an equal number of stitches.
It is really very simple as a matter of fact.

I always liked cameo's and I found some simple ones some months ago. I attached the cameo on a flat, double crocheted base (or an empty ball).


Hier nog een paar van mijn sporadische pogingen om kettingen of een broche te haken/maken.
Ik zag het idee van de kettingen op het site van Heldasland, die het op haar beurt elders had gezien.
De kralen moeten allen tesamen op dezelfde draad waar je de ketting van wilt maken geregen worden. Pas daarnà begin je één kraal per keer naar je haaknaald toe te trekken en haak je er een losse om heen. Hier zijn de afstanden tussen de kralen steeds met een gelijk aantal lossen gehaakt.
Het is echt erg simpel, uiteindelijk.

Verder heb ik altijd van cameo's gehouden en een paar maanden geleden heb ik er paar simpele van gevonden, zonder basis. Deze heb ik enkel vastgelijmd boven op een platte gehaakte basis (hier een lege haakbal). Op de achterkant heb ik een broche-speld vast genaaid.

2 reacties:

Op 7 maart 2011 om 23:24 , Blogger susie zei...

Hé Lia das tof !
Het hoeft ook niet altijd ingewikkeld te zijn hé om tot een mooi resultaat te komen !
Nog een fijne week :)

 
Op 7 maart 2011 om 23:50 , Blogger pattas zei...

It is always fun to try a new way of crocheting and the jewellry looks fun to make and wear.
best wishes Pat :))

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage