maandag 28 februari 2011



Finally I finished this crochetwork. There is a little story behind: at the beginning of November I noted such a will in crocheting that I made up my mind to begin greater works. To be honest the back, however, wasn't large enough to close it completely also at the front and I was not willing to undo the work. So I ended up to make this open one, even if the both frontsides are together larger then the backside, so I will sure be able and willing to wear it.
I do not like so much the closure with the thread...
I always take the measures upon some garment that actually fits me very well. The crochetpattern is taken from a recent little Burda-review.


Eindelijk heb ik het lichtpaarse haakwerk beeindigd. Er zit nogal een verhaal achter. Rond begin november begon ik al te merken dat ik zo'n zin in haken had, dat ik besloot maar aan wat grotere klussen te beginnen. Eerlijk gezegd wilde ik simpelweg een dichte hes haken, maar het achterpand bleek wat aan de krappe kant te zijn en ik had totaal géén zin alles weer uit te rafelen. Dus werd de oplossing maar deze opene hes, ook al heb ik beide voorpanden als totaalbreedte lichtjes breder gemaakt dan het ene achterpand (ietsje aangepast, dus).
Zo hoef ik de voorpanden niet kompleet dicht te knopen en blijft het toch goed draagbaar. De oplossing van het draadje als sluiting ... daar ben ik nog niet geheel tevreden over.
De maten neem ik altijd bovenop een kledingstuk dat mij momenteel goed past. Het haakpatroon komt uit een klein Burda-tijdschriftje.

13 reacties:

Op 28 februari 2011 om 12:57 , Blogger Sarah zei...

Ik vind het zeer goed gelukt, je kan dit echt goed Lia ;)

Mvg Sarah

 
Op 28 februari 2011 om 14:06 , Blogger Anna zei...

Great work ! I like the color, very smooth...
Hug
Anna

 
Op 28 februari 2011 om 14:41 , Blogger Sarah zei...

@ Lia,

Door problemen heb ik spijtig genoeg moeten verranderen van blog

mvg Sarah

 
Op 28 februari 2011 om 14:47 , Blogger Debi Y. zei...

It looks so nice Lia - you will get alot of compliments when you wear it. :)

 
Op 28 februari 2011 om 20:03 , Blogger Francien zei...

Ik vind dat je het mooi gehaakt hebt Lia...prachtige kleur ook....zal best heel leuk staan...had een beetje problemen om op je blog te reageren maar ik heb steeds alles gezien hoor...groetjes Francien.

 
Op 28 februari 2011 om 22:28 , Blogger Ray zei...

Hoi Lia, ik vind je gehaakte hes erg mooi hoor, een hoop werk vergeleken bij de kleinere dingen die je ook wel maakt.
Heb je het leuk gehad bij je schoonmoeder? fijn dat je er weer bent!

 
Op 28 februari 2011 om 22:34 , Blogger Roos zei...

Sorry lia schreef bovenstaande reactie per abuis met account van mijn man ( Ray ) maar dat was ik dus......

 
Op 1 maart 2011 om 00:25 , Blogger susie zei...

Tis weer een kunstwerk Lia ! Mooi kleur ook !
En het is dan wel een grote klus maar je hebt hiervoor weer een fijn patroon genomen hé.
Great job !!

 
Op 1 maart 2011 om 05:36 , Blogger pattas zei...

Beautifully crocheted Lia, the colour will look lovely on you :))

 
Op 1 maart 2011 om 19:09 , Blogger Lilly zei...

nou, dat is toch een mooie hes geworden.

groet, Lilly

 
Op 2 maart 2011 om 21:17 , Blogger Heldasland zei...

Lia, you are such a fast crocheter you are amazing.It is so pretty

 
Op 6 maart 2011 om 10:13 , Blogger Madeleine zei...

Very beautiful, and great choice of colour! :D

 
Op 6 maart 2011 om 20:47 , Blogger Clara zei...

I love it too! Well done!

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage