donderdag 27 januari 2011




This is a kind of vest or tunic I recently crocheted in dark red wool. It really fits in a very comfortable way. Making mistakes before helps me to correct the versions. I used a kind of zigzag pattern I found in the book 'Crochet Inspiration' of Sasha Kagran. I used a hook nr. 4,5.
Maybe this can be a tip for somebody? At the end of the four parts that compose this garment I adjusted the zigzagpattern to end up in a quite straight line, filling up the zigzagpattern with different type of stitches, from slip stitches, to single crochet, half double crochet and double crochet.
Also here for me the measures were made upon garments that fit me in this moment very well.

Dit is een soort vest of tuniek, die ik kort geleden in donkerrode wol heb gehaakt. Deze zit nu echt lekker. Fouten maken voor vorige modellen helpt je zeker ze later te vermijden... Hiervoor heb ik een soort zig-zag patroon uit het boek 'Crochet Inspiration' van Sasha Kagran gebruikt. Gehaakt met haaknaald nr. 4,5.
Misschien is het volgende een tip voor sommigen? Aan het einde van de vier delen, waaruit dit kledingstuk bestaat, heb ik het zigzagpatroon in een rechte lijn beeindigd, door daarvoor verschillende steken te gebruiken, zoals vasten, de tussenmaat (weet de nederlandse benaming niet!) tussen vasten en stokjes en stokjes.
Ook hier nam ik de maten bovenop een kledingstuk dat mij momenteel comfortabel zit.

12 reacties:

Op 27 januari 2011 om 09:03 , Blogger Mmatilda zei...

Very very nice! Good inspiration, I want to make something similar immediately...

 
Op 27 januari 2011 om 11:30 , Blogger Lilly zei...

een mooie tuniek heb je gemaakt. Kan je in het voorjaar ook zonder iets dragen.

groetjes, Lilly

 
Op 27 januari 2011 om 15:12 , Blogger Francien zei...

Prachtig gedaan zeg Lia!!...wat een mooie tuniek en wat een schitterende kleur ook ...heel mooi gemaakt!!
groetjes Francien.

 
Op 27 januari 2011 om 15:18 , Blogger Lia zei...

Thanks to all, ladies! I am satisfied also with this new result.

 
Op 27 januari 2011 om 16:43 , Blogger Clara zei...

This turned out beautifully. I can just tell how comfortable it is too. Very, very nice and you could wear this with many outfits.

 
Op 27 januari 2011 om 17:08 , Blogger Debra zei...

That is so lovely! I really like the stitch pattern and the color. Beautiful crocheting, Lia. =)

 
Op 27 januari 2011 om 17:50 , Blogger Marian zei...

Leuke tuniek!

 
Op 27 januari 2011 om 19:38 , Blogger Renee zei...

I love the color! And you do such nice work.

Renee

 
Op 28 januari 2011 om 13:04 , Blogger susie zei...

Hé maar dit ziet er een erg comfortabele tuniek uit Lia !
Heel mooi haakwerk alsook de kleur die je hiervoor gekozen hebt.

Nog een aangenaam weekend .. :-)

 
Op 29 januari 2011 om 11:50 , Blogger Miriam zei...

Erg mooi!

Ik denk dat je met de "tussenmaat" halve stokjes bedoeld, of niet? Halve stokjes maak je net als een stokje, maar je haalt in één keer de haaknaald door alle drie de lussen, waar je dat bij "gewone" stokjes in twee stapjes doet.

 
Op 29 januari 2011 om 12:42 , Blogger Lia zei...

Bedankt, Miriam: jà, ik bedoel 'halve stokjes'. Ik woon al tientallen jaren in Italie en ben nu meer gewend aan de italiaanse en engelse benaming ervan. Groetjes, Lia

 
Op 1 februari 2011 om 03:56 , Blogger pattas zei...

It is Lovely Lia, and the garment looks like it would be very comfortable to wear :))

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage