vrijdag 17 september 2010



Here my first trial to crochet a chain too. Frankly I copied the free pattern for a simple bracelet from this danish blog:
http://karenklarbaeksverden.blogspot.com/2010/08/diy-hklet-armring.html .
I then made smaller circles - with 30 stitches - and sewed them together at the end.
Afterwards I saw also an example in a bronze-coloured version on Ravelry, where the pattern is not available any more. Maybe I will crochet a version in another colour.
This was just my first trial and I do not dislike it.
Don't know whether I will wear it myself, for my son had a silent not so much approving look at me while I showed it to him around my neck. And sometimes I like his judments on my garments...

Hier mijn eerste poging om een ketting te haken. Eerlijk gezegd vond ik het gratis patroon voor een simpele armband op dit deense blog:
http://karenklarbaeksverden.blogspot.com/2010/08/diy-hklet-armring.html , waarnà ik kleinere ringen haakte - met 30 losse - en ze op het einde aan elkaar vast naaide. Pas hierna heb ik op Ravelry ook een soortgelijke ketting in een bronsachtige kleur gezien, waar het patroon echter niet langer downloadbaar is. Misschien zal ik deze ketting nog in een andere kleur haken. Dit was maar mijn eerste poging, die nog niet zo gek is uitgevallen.
Ik weet nog niet of ik hem zelf zal dragen, omdat mijn zoon met een stille en niet zo goedkeurende blik naar mij keek terwijl ik de ketting droeg en aan hem toonde. En soms stel ik zijn oordeel daarover wel op prijs...

9 reacties:

Op 17 september 2010 om 08:53 , Blogger Roos zei...

Hahaha, ik moet toch wel een beetje lachen om de reactie van je zoon, ach hij zegt tenminste eerlijk wat hij denkt.
Toch ben ik het niet met hem eens hoor, ik vind de ketting knap gemaakt. Ik moest hem eerst vergroten om te zien dat het gehaakt was, het leek op afstand wel een echt kettinkje.Ook je armbandjes hier beneden zijn goed bedacht en mooi gemaakt, je moet er maar opkomen.
Lia ik wens je alvast een prettig weekend, groetjes Roos

 
Op 17 september 2010 om 09:20 , Blogger Lilly zei...

Ik vind ,dat die ketting er goed uit ziet.
Misschien ziet het er ook goed uit,als je er 3 neemt in kleurtjes die bij elkaar passen en in verschillende lengtes

groetjes, Lilly

 
Op 17 september 2010 om 09:37 , Blogger Francien zei...

Hartstikke leuk Lia en heel knap gedaan hoor...het is nog best moeilijk denk ik het zo mooi gelijk te krijgen..ook al draag je hem misschien zelf niet...je hebt weer wat geleerd toch?! een fijn weekend alvast...groetjes Francien..succes met de volgende...

 
Op 17 september 2010 om 15:24 , Blogger Debi Y. zei...

I like it Lia - it looks great. :)

 
Op 17 september 2010 om 16:55 , Blogger LiaGovers zei...

Thanks, ladies!

 
Op 18 september 2010 om 15:48 , Blogger Eva zei...

Its beauthiful, wear it on a dress Lia.

 
Op 18 september 2010 om 16:21 , Blogger Heldasland zei...

I love this and your bracelets I'm going to make some for Christmas presents

 
Op 19 september 2010 om 17:27 , Blogger Debi Y. zei...

Hi Lia - just wanted to let you know that I have given your blog "The versatile blogger" award. Please come over to my blog to pick it up. :)

 
Op 19 september 2010 om 20:04 , Blogger Emilia zei...

Looks great!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage