dinsdag 10 augustus 2010



Here then what I made with the rests of fine cotton-yarn I used years ago to crochet table- or dressoircloths: three bags for different uses. Frankly I myself like more the effect of these, first crocheted 'buttons' than of the ones I bought for the greatest bag. It gives a nice effect, I think, making crocheted buttons and you can joke with it.
The greatest bag will be mostly used for my underwear during my travelling around, when in my luggage I would like some more order.
On the moment very happy I took up this crochet-hobby again :-) ...

Hier dus wat ik uiteindelijk gehaakt heb met die restjes van katoen, die ik jaren geleden gebruikte voor onderzetters of tafelkleedjes. Ik zelf vind het effect van mijn eerste gehaakte 'knopen' mooier dan dat van de knoopjes die ik voor de grote zak heb gekocht. Het geeft een mooier effect ze te haken en je kunt er veel op varieren.
De grootste zak zal wel het meest gebruikt zal worden voor het opbergen van mijn ondergoed tijdens mijn trips, omdat ik wat meer orde in onze bagage wel wenselijk vind. Op het moment ben ik erg blij dat ik mijn haakhobby weer heb hernomen ... :-)

6 reacties:

Op 10 augustus 2010 om 10:03 , Blogger Roos zei...

Begrijpelijk Lia dat je blij bent dat je weer aan de "haak" bent gegaan, want je maakt hartstikke mooie dingen.
Nu ook weer , ik vind alledrie de zakjes mooi.
Een goed idee om de restjes katoen mee op te maken.
Straks komt mijn moeder hier dan gaan we samen freubelen. Ik heb een dagje vrij. Hopelijk blijft het weer een beetje mooi dan kunnen we op het balkon zitten, groetjes Roos.
Ook de groetjes van mijn moeder. Ze bekijkt jouw blog ook altijd.

 
Op 10 augustus 2010 om 11:51 , Blogger LiaGovers zei...

Bedankt voor je persoonlijke nootjes, hier, Roos: dat vind ik wel leuk. Wij zitten hier in onze flat in een groene buitenwijk van Turijn een beetje midden in de 'troep', omdat onze badkamer vanwege lekking naar de benedenverdieping geheel is vernieuwd de laatste weken. En nu de tegelzetters enz. zijn verdwenen is mijn man aan de gang gegaan om deuren en kozijnen te verfen. Gelukkig helpt het wat frissere weer mee...

 
Op 10 augustus 2010 om 13:58 , Blogger Dawn zei...

I love your use of thread work for these wonderful purses! Beautiful work as always, Lia!

 
Op 12 augustus 2010 om 22:27 , Blogger Annemarie's Breiblog zei...

Hoi Lia, ik heb zojuist het patroontje van het gehaakt hart op mijn blog gezet. Wat een mooie groene sjaal staat er trouwens bovenaan je pagina. Heel leuk!
Groetjes,
Annemarie

 
Op 13 augustus 2010 om 14:49 , Blogger Frualbertsson zei...

Hello Lia
What smart way to make little bags of your leftovers.
I have no idea where you can find my yarn. I have bought it by Swedish Tradera, it´s like Ebay in Sweden.
The blue varigated yarn is Schachenmayr nomotta, isn´t that something you might find?
I am sorry I can´t help you more Lia.
Hugs,
Susanne

 
Op 13 augustus 2010 om 16:19 , Blogger Frualbertsson zei...

Hello again Lia
I found a little card with the yarn I bought with this adress on it:
www.stickmaskan.se
You might be able to buy the Cewec yarn from this Mrs Sonja Nilsson.
Hugs
Susanne

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage