maandag 2 augustus 2010



Here a bookmark I made in the past days. Frankly I noticed the idea again on the site of http://frualbertssons.blogspot.com/ , but I had already seen the motif on other sites, just elaborated like a scarf. This motif is not exactly the same of Frualbertssons, but I noticed some similar pattern in the half circle-motif n° 123 illustrated in the book 'Beyond the square - Crochet motifs'. You can just try to combine the half and half on your own way, even if mine above is not perfect in all its details. It was just a first trial, after all, but I like it anyway.
It has been made with a fine cotton-yarn nr. 10 of DMC and with a hook nr. 1,5.
Maybe in future I will use it in a sweater or in a scarf. I don't know yet. Just satisfied for this result... :-)
And enjoining my trials in crocheting and use of creativity, I must say.

Dit is een boekenlegger die ik de laatste dagen heb gehaakt. Eerlijk gezegd zag ik dit soort motief en de verwerking in een boekenlegger op het site http://frualbertssons.blogspot.com/ ,maar ik had het ook al elders gezien, verwerkt in een sjaal. Dit motief is niet precies hetzelfde als dat van Frualbertssons, maar ik zag tegelijkertijd een gelijkenis in het halve cirkel-patroon nr. 123 in het onder aangeduide boek ('Beyond the square - Crochet motifs').
Je kunt gewoon proberen dat motief half om half te combineren, op je eigen manier, ook al is mijn resultaat echt niet perfect in al zijn details. Maar het was toch maar een eerste poging, achteraf gezien.
Het is gehaakt met DMC-katoengaren nr. 10 en een haaknaald nr. 1,5.
Misschien dat ik het in de toekomst in een truitje of in een sjaal ga verwerken. Gewoon tevreden met dit resultaat... :-)
En ik geniet ook gewoon van mijn pogingen in het haken of handwerken en het gebruik van eigen creativiteit.

10 reacties:

Op 2 augustus 2010 om 10:44 , Blogger Frualbertsson zei...

It´s lovely!
Hugs,
Susanne

 
Op 2 augustus 2010 om 11:47 , Blogger LiaGovers zei...

Thanks, Susanne.

 
Op 2 augustus 2010 om 12:27 , Blogger Francien zei...

Oh leuk Lia...dat boek heb ik net binnen...staan hele leuke modelletjes in...ik ben er blij mee....wat een goed idee...zo leuk om daar een hesje ofzo mee te maken...ga het proberen...misschien lukt het me ook..bedankt voor de tip en de links..mag ik nog weten wat voor garen je gebruikt en met wlke nummer haaknaald...het ziet er zo mooi fijntjes uit zo...
groetjes Francien.

 
Op 2 augustus 2010 om 12:35 , Blogger LiaGovers zei...

Ik heb het gehaakt met een DMC-katoengaren n° 10 en haaknaald n° 1,5.
Ik vind het effect misschien voor stroken binnen een hesje of als schouderbandjes voor een hesje leuk, maar het kan ook een kraag worden op een effen truitje, geloof ik. Voorlopig heb ik echter andere haakplannen.

 
Op 2 augustus 2010 om 13:34 , Blogger Debi Y. zei...

Very pretty. :)

 
Op 2 augustus 2010 om 14:16 , Blogger Dawn zei...

This is exquisite, Lia!

And to know that you can crochet this by using block #123 from the CROCHET MOTIF book -- thank you for that insight!

 
Op 2 augustus 2010 om 15:26 , Blogger LiaGovers zei...

Thanks ladies.

 
Op 2 augustus 2010 om 22:36 , Blogger Roos zei...

Dat heb je weer mooi gemaakt lia, Ik kan niet van een patroon haken, heb daar het geduld niet voor. Daarom doe ik gewoon alles uit mijn hoofd en tot op heden is dat goed gegaan haha.

 
Op 5 augustus 2010 om 11:08 , Blogger Karin zei...

Heel mooi!
Wel een heel fijn priegelwerkje met zo'n kleine haaknaald.

 
Op 5 augustus 2010 om 18:59 , Blogger LiaGovers zei...

Daar raak je op het laatst ook wel aan gewend, Karin, aan het feit dat je met een kleine haaknaald bezig bent. Het duurt vaak wel wat langer voordat je eindresultaten ziet, zoals bij het bovenstaande folkloristische motief.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage