vrijdag 6 augustus 2010



And here finally what I made with that orangelike cottonyarn, crocheting with hooks nr. 3,5 and nr. 3. This is finally what I wanted like a result and I will wear it already in the coming days.
It's soft and open enough. I did not follow any model from anywhere, but firstly tried a pattern in some very little samples. Remembering what occured me with a model before I adapted this one of course.
Tip for somebody: at the bottom of this 'top' or sweater I crocheted the first 6 rows of the motif with hook nr. 3,5 and all the rest with hook nr. 3. So it fits in a more elastic way at the bottom now, no more being tight over there. This was a tip I read recently on a crochet-review. Satisfied for the result :-)

En dit is dus wat ik met het orangekleurige katoengaren gemaakt heb, haaknaalden nr. 3,5 en nr. 3 gebruikend. Dit is eigenlijk wat ik ook als resultaat wilde en ik zal het al in de komende dagen dragen.
Het is zacht en open genoeg, zonder al té doorzichtig te zijn. Ik heb geen model gevolgd, maar alleen eerst kleine proefjes gedaan voor het haakpatroon. Met de recente ervaring van mijn rode hes heb ik hier alles verbeterd.
Een tip voor iemand? Onderaan deze top of hes heb ik 6 rijen met haaknaald nr. 3,5 gehaakt en al de rest met nr. 3. Daardoor is onderaan alles elastischer geworden en zit het losser zonder te 'trekken'. Dit is een tip die ik recent in een haaktijdschrift heb gelezen. Ben tevreden met het resultaat :-)

6 reacties:

Op 6 augustus 2010 om 11:57 , Blogger Roos zei...

Jeetje Lia wat een prachtig topje heb jij gehaakt, mooie kleur ook.
Ik wens je veel draag plezier!

 
Op 6 augustus 2010 om 12:04 , Blogger LiaGovers zei...

Dank je wel, Roos!

 
Op 6 augustus 2010 om 15:05 , Blogger Debi Y. zei...

Very pretty work. :)

 
Op 6 augustus 2010 om 16:52 , Blogger LiaGovers zei...

Thanks, Debi!

 
Op 8 augustus 2010 om 07:32 , Blogger Lilly zei...

Hallo Lia,

Heel mooi topje heb je daar gehaakt.Ook de kleur vind ik erg mooi

groetjes, Lilly

 
Op 8 augustus 2010 om 09:08 , Blogger LiaGovers zei...

Bedankt, Lilly!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage