maandag 5 juli 2010


And this is what I made with the red illustrated yarn and crochet-pattern.
I must admit it ended up a little too 'closed', like a pattern for this model, but it fits me very well and I believe I can wear it also in half seasons, maybe with a blouse or shawl above.

En hier dus wat ik gehaakt heb met dat rode katoenen garen en het geillustreerde haakpatroon. Ik moet toegeven dat het haakpatroon wat 'dicht' is uitgevallen (misschien beter met grotere haaknaalden? of voor andere modellen?), maar het model zit me goed. Ik geloof dat ik het ook best met een blouse of schoudersjaal erover zal kunnen dragen.


I did not follow any model or paper model: I just took some garment of mine that fits me well at this moment and I adapted the crocheting on that garment. Under the armpits on the front I added at the end - in the corner - other stitches to make it more 'round' over there.

Ik heb géén model of papieren model vooraf gemaakt, maar gewoon een kledingstuk genomen dat mij op dit moment goed zit. Mijn haakwerk heb ik daar dus aan aangepast. Onder de oksels heb ik op het einde - vooraan in de hoek - andere haakpunten toegevoegd om het effect daar wat af te ronden.


I closed the shoulderpieces at the back. So they were not made on the back-piece.

Ik heb de schouderbanden op de rug gesloten/vastgenaaid. De schouderbanden werden dus alleen aan het voorstuk gehaakt.

So I am partially satisfied for the model itself and the crochet work I made, but learned not to use too 'closed' patterns like this one any more for summermodels like this one!
Ik ben deels tevreden over het model zelf en het gemaakte haakwerk, maar weet dat ik nooit meer zulke 'dichte' haakpatronen moet gebruiken voor zomermodellen als deze.

2 reacties:

Op 5 juli 2010 om 18:32 , Blogger MamaLezlie zei...

Wow, Lia, I'm impressed! It looks GREAT! I'm sure making you're own pattern and sweater was very rewarding!

 
Op 5 juli 2010 om 19:35 , Blogger LiaGovers zei...

Yes and not: it looks maybe great, but I should have done better to use another pattern. It's also a lesson for future works of mine...
But I am not easily demoralized.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage