vrijdag 18 juni 2010


I finished this kind of bag or shopping bag yesterday. Also this one with epyptian cotton nr. 3 and a hook nr. 3. After so many things I made in the past decades with very fine hooknumbers it's a real pleasure to work with great hooks now. The result of your efforts are almost suddenly visible. It worked fine too: without too much attention on the work. I believe a lot of handmade works are also a kind of challenge: am I able to make that or not? I often experience it in this way.
The work was made with 'punti bassi' beginning from the bottom, working in circle. The open part in 'punto rete': three hookstitches and one 'punto basso'.

Deze tas of boodschaptas heb ik gisteren beeindigd. Ook deze met epytisch katoen nr. 3 en haaknaald nr. 3. Nadat ik in de afgelopen jaren zovele klusjes met van die erg fijne haaknaalden heb gemaakt is het voor mij nu een echt plezier met grotere haaknaalden te werken. Je ziet het resultaat echt direct uit je handen 'groeien'. Het was ook een plezierig werkje: zonder er al te veel aandacht aan te besteden. Ik geloof dat vele handwerkjes ook een soort uitdaging zijn: ben ik in staat dat te doen of niet? Ik ervaar het tenminste vaak op deze manier.
Het dichte deel is met vasten gehaakt, beginnend van de onderkant, waarvanuit ik in rondjes werkte. Het opene deel is 'punto rete': 3 lossen en 1 vaste, ook in rondjes.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage