maandag 14 juni 2010


This is one of my beloved crochet works. It's here in our house behind glass and framed like a painting. I love these folcloristic art and this is a dutch one. I copied it from an italian crochet review, but the pattern was made photographing 4 little courtains in a french zone near the german frontier. It's a filet-technique. To have a good result the empty spaces need to be great here. I used a hook nr. 0,6 and a cotton yarn stile 'Ancona' n. 50. For each empty space 4 chain-stitches are needed. I worked then with 'punti alti doppi' - sorry, but I don't know the translation for it.

Dit is een van mijn geliefde werkjes. Ik heb het onder glas gezet en als een schilderijtje in huis opgehangen. Ik houd erg van folkloristische motieven en dit is een oud nederlands motief. Ik heb het in een italiaans haaktijdschrift gezien, maar het model werd gemaakt via de foto's van 4 kleine gordijntjes in een frans gebied vlakbij de duitse grens, onder Belgie. Het is een filet-techniek en om een goed resultaat te verkrijgen moeten de lege ruimtes groot zijn. Ik haakte met een haaknaald nr. 0,6 en een soort fijn katoengaren in de stijl van 'Ancona' n. 50. Voor de lege ruimtes zijn 4 losse steken nodig. Ik werkte met de italiaanse 'punti alti doppi', waar ik de vertaling niet van weet.

2 reacties:

Op 15 juni 2010 om 11:24 , Blogger Miriam zei...

Erg mooi dat het zo fijntjes is, dat moet een werk geweest zijn ....

 
Op 15 juni 2010 om 13:51 , Blogger Madammeke Ongeduld zei...

je bent een veelzijdige dame heb me bij je volgers gezet

 

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage